EKONOMSKI FAKULTET U RIJECI I STARTUP TIMOVI JOŠ JEDNOM UDRUŽILI SNAGE

Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci i Startup inkubator već drugu godinu za redom ostvaruju korisnu suradnju na području razvoja branda za poslovne ideje timova u inkubaciji. Studenti treće godine preddiplomskog studija u okviru seminarske nastave na kolegiju Upravljanje markama na ovaj način imaju priliku istraživati i raditi na stvarnom zadatku, a startupovci, s druge strane, dobivaju istraživanje tržišta i prijedlog rješenja identiteta marke. Suradnja je pokrenuta lani na inicijativu riječkog Ekonomskog fakulteta, točnije, nositeljice kolegija Upravljanje markama Izv. prof. dr. sc. Ivane First Komen, ujedno i predavačice na prvom inkubacijskom modulu, koja je najbolje i opisala motive za pokretanje ovog projekta:

U sklopu predmeta Upravljanje markama, kao i općenito na predmetima Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta u Rijeci, misija nam je studentima pružiti priliku da, u suradnji s poslovnim subjektima i primjenjujući metodologiju i modele usvojene u nastavi, analiziraju stvarne tržišne situacije i kreiraju poslovne ideje. Ohrabreni uspješnom lanjskom suradnjom i ove godine studentski timovi na predmetu Upravljanje markama istražuju tržište i kreiraju adekvatan identitet marke za poslovne ideje korisnika Startup inkubatora Rijeka. Ovakva suradnja u nastavi studentima daje priliku uvidjeti okolnosti stvarnog poslovnog svijeta, razviti stvarne poslovne odnose te utvrditi stvarnu povezanost teoretskih modela i prakse. Studenti iz ovakvih projekata izlaze s uvećanim samopouzdanjem i motivacijom za preuzimanje uloge proaktivnih nosioca promjena u gospodarstvu i društvu općenito.

Ukupno je u projektu izgradnje marke za ideje Startupovaca sudjelovalo 46 studenata, a interakcija, istraživački rad i formiranje rješenja trajali su od 12. ožujka do 21. svibnja 2020. Imajući u vidu korona okolnosti i generalni lockdown, koji je u to vrijeme bio na snazi, studenti nisu, kako to zaključuje Nina Grgurić Čop, asistentica na kolegiju Upravljanje markama, ujedno i mentorica studentskim timovima, imali lagan zadatak:

U ovakvom tipu suradnje studenti izlaze iz zone komfora u kojoj "imaju posla" samo međusobno i s nastavnim osobljem. Obično prolaze faze od potpune konfuzije ("što se od mene očekuje") i toga da misle kako je pred njima suviše zahtjevan i neizvediv pothvat, pa do toga da se u potpunosti zanesu radeći i da na koncu budu ponosni na svoj rad. Važan aspekt ovakvog načina rada, koji u vanrednoj covid-situaciji, dolazi do izražaja više nego prije, svakako je i konstantna prilagodba promjeni okruženja.

Unatoč nedostatku izravne komunikacije i osobne razmjene iskustava, rezultati studentskih timova oduševili su startupere. Evo impresije Andree Vitori iz GameRI tima:

Suradnja sa studentima Ekonomskog fakulteta bila je izvanredna! Iako nisu znali gotovo ništa o gamingu i eSportu, strpljivo su slušali, pitali, a mi smo se potrudili odgovoriti im najbolje i najdetaljnije što smo mogli. U više navrata smo se čuli preko Discorda i emaila, te moram priznati da sam na kraju ugodno iznenađena kvalitetom odrađenog posla. Bila sam skeptična u početku jer, da ponovim, nisu iz domene našeg projekta, ali oni su zadatak obavili toliko dobro, da smo partner i ja svoje istraživanje stavili sa strane i u potpunosti preuzeli njihovo. Daleko je stručnije napravljeno i provedeno od našeg. Svaka čast njima na trudu i Ekonomskom fakultetu na adekvatnom i kvalitetnom obrazovanju studenata.

A evo što su o GameRI-ma i suradnji rekle Leonarda Filipović, Petra Ferenčić i Karla Grbčić, studentice zaslužne za prethodno spomenut "dobar posao":

U ime tima želim poručiti da smo iznimno sretni i zahvalni što nam se pružila mogućnost ovakve suradnje. Cijeli tim dijeli mišljenje da je bilo pojedinih izazova pri izvršavanju zadataka, od ponekad sporije komunikacije među timom, do provođenju određenih istraživanja budući da se sve odvijalo online. No, isto tako ljudi s kojima smo surađivali bili su iznimno susretljivi i puni razumijevanja što je dodatno olakšalo naš zadatak. Ovakav pristup pokazao nam je da uvijek treba biti spreman na sve situacije i prilagoditi se ukoliko želimo ostvariti što bolje rezultate. Isto tako dobili smo mali uvid u mnogo stvari o kojima se često ne razmišlja pri pokretanju vlastitog biznisa. Hvala Vam još jednom na ovom iskustvu! 

S timom Bizzy Mats surađivao je student Josip Brajković, koji jednako dijeli oduševljenje svojih kolegica, ali i najavljuje vlastite poduzetničke pothvate:

Kao član jednog od timova ovogodišnje radionice u sklopu kolegija Upravljanje markama nemam izbora nego pohvaliti ovakav način rada, provedbu i popratno stečeno znanje te zainteresiranost istim. Naime, oduvijek sam volio kreirati i dizati ideje u život. Ovom radionicom dobio sam priliku na konkretnom primjeru razmišljati i djelovati na nekim od stavki koje čine uspješnu marku. Osim što se nadam da će marka i sama ideja zaštitnih podloga za djecu na kojima smo radili zaživjeti i zasjati u punom sjaju, istovremeno će mi i ovo iskustvo ostati u pamćenju te zasigurno pomoći u kreiranju vlastite marke.

Suradnju sa studentskim timovima realizirali su: Borna Massari (Luxalea), Andrea Vitori i Robert Subić (GameRI), Zoran Pap i Sanja Matić (Good Life), Anita Ladišić i Andrea Rubčić (Okouško Runolist I prijatelji), Nataša Franelić (Reci To Tortom), Arijana Turina (AAMORR), Mateo Nikolovski i Vedran Šarlija (Coffium) te Ivana Pušić Herljević (Bizzy Mats).

Mi to zovemo win-win-win. Iduće godine slijedi "ista meta, isto odstojanje" samo će nam akteri biti novi na obje strane.