ZAVRŠEN BRANDBOOSTER 2023/2024

Počelo je prije pet godina kao pilot-projekt i bilo toliko uspješno da smo se odlučili na trajnu suradnju: BrandBooster danas je stalna zajednička aktivnost Startup inkubatora (Grada Rijeke) i Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, u prvom redu okrenuta mladima. Aktivnost je u rujnu 2023. prepoznata i od Hrvatske udruge za marketing – CROMAR, koja joj je dodijelila priznanje za najbolju suradnju fakulteta s gospodarstvom. Godinu po godinu, stigli smo do 2024. u kojoj se, krajem siječnja, završilo peto izdanje BrandBoostera, gdje studentski timovi zajedno sa startup timovima rade na razvoju marke i brendiranju ideje. I što je posebno važno - studentski angažman dio je seminarske nastave kolegija Upravljanje markom, čija je nositeljica prof.dr.sc. Ivana First Komen, dok se o mentoriranju studenata brine Nina Grgurić Čop, asistentica na kolegiju.

Tri mjeseca trajale su brendboosterske aktivnosti u kojima je sudjelovalo osam startup timova i isto toliko studentskih timova, odnosno 33 studenata treće godine preddiplomskog studija EFRI. Što se sve događalo u tom periodu, kakve su reakcije i koliko je to svima bilo korisno, saznajte u nastavku od samih protagonista. Upozorenje: velike su riječi pale, što nas izuzetno raduje :) 

Nina Grgurić Čop – mentorica studentskih timova i asistentica na kolegiju Upravljanje markama

Studenti su za timove iz Startup inkubatora proveli makro i mikro analizu okruženja te minimalno deset intervjua kako bi na temelju svih tih rezultata predložili poslovne odluke koje se odnose na kreiranje marke. Iako stane u samo jednu rečenicu, njihov posao bio je zahtjevan i u smislu količine posla kojeg je trebalo odraditi i u smislu organizacije posla koji se dijelio unutar studentske grupe. Premda bez puno iskustva s ovakvim načinom rada, studenti su zadatku pristupili maksimalno ozbiljno, timovi iz Startupa tretirali su ih kao ravnopravne stoga ne čudi da su rezultatima i jedni i drugi vrlo zadovoljni! Ovaj vid suradnje prepoznat je i od strane Hrvatske udruge za marketing (CROMAR) te je BrandBooster u rujnu 2023. nagrađen kao najbolja suradnja sveučilišta s praksom u Republici Hrvatskoj, za što je naknadno dobivena i zahvalnica rektorice riječkog Sveučilišta prof. dr. sc. Snježane Prijić-Samaržija. 

Gea Miščević – korisnica Startup inkubatora i voditeljica startup tima Dnevni boravak

Ovim putem htjela bih osobno pohvaliti studentice Doru Butković, Karlu Mijić, Leu Peko-Lončar i Valentinu Kutnjak. Prije svega na odlično odrađenoj prezentaciji, ali i na svom radu koji je prethodio ovako dobrom završnom rezultatu. Komunikacija sa studenticama je od početka bila vrlo jasna, konkretna i transparentna. Svi dogovori vezani za sastanke bili su ispoštovani, a sastanci su bili koncizni i konstruktivni. Smatram da su studentice odradile svoju zadaću na vrhunski način, pokazale odgovornost, predanost i profesionalnost na višoj razini od očekivanog. Zahvalna sam što su bile dijelom našeg tima unutar programa Startup inkubatora i nadam se da će njihov rad biti prepoznat i primjereno nagrađen.

Karla Mijić – članica studentskog tima o suradnji sa startup timom Dnevni boravak

Ovaj semestar smo po prvi put imali priliku surađivati s nekim tko nije student. Iako su nam profesori objasnili što možemo očekivati, definitivno nismo mogli predvidjeti sve što je ovo iskustvo nosilo. Od samog izbora startup tima koji se temeljio na kratkoj prezentaciji pa do istraživanja različitih relevantnih područja te finalnih prijedloga za logo, boje, cijenu i druge aspekte, iskusili smo mnoge uspone i padove. Bilo je iznimno zahtjevno i izazovno, no svakako vrlo poučno iskustvo. Osim što smo mogli argumentirano pokazati svoju kreativnost na 'živom' primjeru, suočili smo se u interakcijama s različitim inovativnim ljudima s kojima smo međusobno razmijenili znanje i mišljenje. S obzirom na dugogodišnje žalbe o nedostatku prakse i 'stvarnog' iskustva studenata, smatram da je ovo odličan korak u pravom smjeru k rješavanju tog problema.

 Paula Šestan - članica studentskog tima o suradnji sa startup timom Snil

Iznimno mi je drago što sam imala priliku sudjelovati u ovome projektu. Ovo je bilo jedno vrlo interesantno iskustvo upoznavanja i surađivanja s ljudima, slušanja kreativnih ideja i izlaska iz zone komfora. Smatram da su se moje vještine izrade prezentacija i samog prezentiranja pred većim brojem ljudi podignule na jednu višu razinu. Također, surađivanje sa startup timom i vođenje studentskog tima mi je pomoglo u mojim organizacijskim i komunikacijskim vještinama. Ukratko, najveći profit ovog projekta je moje saznanje da neke stvari stvarno mogu odraditi sama i to vrlo uspješno, za koje sam prije smatrala da ne bih mogla. Smatram da bi na svakom smjeru u svakoj godini studija na Ekonomskom fakultetu trebao postojati predmet sličan ovome, u kojem će svi studenti imati priliku napraviti nešto praktično i razviti svoje vještine te izaći iz svoje zone komfora pa i naučiti nešto novo.

Dorotea Dobrinić - članica studentskog tima o suradnji sa startup timom Arden

Za ovakvo iskustvo koje nam je pruženo tokom nastave imam samo riječi hvale. Pokazalo mi je, kao što je vjerojatno i ostalima, kako je to zapravo raditi u marketingu u kojeg sam se zaljubila još u srednjoj školi. Članovi startup tima s kojim smo moj tim i ja surađivali bili su susretljivi i uvijek dostupni za nova pitanja. Naša suradnja sa Startup inkubatorom bila je vrlo ugodno i poučno iskustvo. Kroz ovaj projekt mogla sam izraziti svoju kreativu, ali isto tako i pokazati svoje istraživačke vještine prilikom istraživanja tržišta. Vodstvom naše profesorice te samom suradnjom sa Startup inkubatorom naučila sam puno, a najvažnije, shvatila sam da se ovime želim baviti u budućnosti. 

Karla Grgičević - članica studentskog tima o suradnji sa startup timom Jupiterska

Sudjelovanje na ovogodišnjemu BrandBooster-u pružilo mi je iskustvo koje je spojilo najbolje od teorije i prakse. Ovakvim načinom rada ne samo da sam imala priliku upoznati kreativne ljude i stvoriti kvalitetne odnose s kolegama, već i razvijati vještine potrebne za profesionalno djelovanje u budućnosti. Smatram da bi se ovakva vrsta kombiniranoga učenja trebala što više poticati jer omogućava izoštravanje praktičnih vještina neophodnih za uspjeh u poslovnome svijetu.

Lucija Jelinić - članica studentskog tima o suradnji sa startup timom Bazeni

Iskustvo našeg studentskog tima je vrlo pozitivno. Primjenjivanje znanja iz kolegija na stvarnom primjeru te razrada i analiza naših ideja i rezultata istraživanja otvorili su nam nove perspektive te učvrstili naučenu teoriju. Naš je suradnički startup tim bio vrlo simpatičan i bilo nam je zanimljivo i dinamično iskustvo izraditi im brend za njihovu poslovnu ideju. Smatramo da je bilo kakav oblik nastave koji uključuje rad na stvarnim primjerima iznimno kvalitetan za svakog studenta koji ima namjeru steći nova znanja i iskustva u svojem području te primijeniti dosadašnja znanja. 

Karla Škoda - članica studentskog tima o suradnji sa startup timom Megy Treats

Suradnja Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Startup inkubatora Rijeka kroz Brand Booster bila je izuzetno vrijedno iskustvo za nas studente. Kroz predmet Upravljanje markama imali smo priliku surađivati s riječkim startupovima, istraživati okruženje, ispitivati ciljanu skupinu te predlagati konkretne korake u stvaranju brenda. Ova interaktivna suradnja pružila nam je praktična iskustva koja se ne mogu doživjeti kroz redovnu nastavu. Profesori EFRI-a i stručnjaci iz Startup inkubatora pružili su nam potrebnu podršku i vodstvo tijekom procesa. Kroz ovu vrstu nastave, stekli smo dublje razumijevanje upravljanja markama i iz prve ruke iskusili prednosti suradnje između obrazovnih institucija i industrije. Ovo iskustvo nam je omogućilo primjenu teorijskih znanja u stvarnim situacijama, rezultirajući ne samo boljim ocjenama u predmetu, već i stvarnom koristi od praktičnih vještina koje smo stekli.