Radionice programa Startup Lite održavaju se u konferencijskoj dvorani RiHub-a s početkom u 17 sati. Trajanje radionica je 90-120 minuta, osim ako u rasporedu nije drugačije naznačeno. Evo osnovnih informacija o temama i predavačima.
Prvi modul
Razvoj ideje 'Design thinking' - Adam Vukelić
utorak, 01. ožujka 2022.
'Design thinking' radionica predstavlja proces promišljanja (u 5 koraka/faza) u smislu pronalaska rješenja za određeni poslovni problem. Prednost radionice se krije upravo u fazama kroz koje određena poslovna problematika prolazi i služi stvaranju inovativnih rješenja. Proces 'Design thinking-a' je primjenjiv u svim okolnostima i u svim djelatnostima, a polaznici radionice će usvojiti nove ili drugačije načine promišljanja kao i pronalaska rješenja određenog (poslovnog) problema.
Izrada poslovnog plana i SWOT analiza - Dean Cimera
četvrtak, 03. ožujka 2022.
Cilj radionice je pojasniti metodologiju izrade poslovnog plana te približiti sve njegove ključne sastavnice. Uz sam sadržaj i okosnice poslovnog plana odlično se uklapa i SWOT analiza, koja je temeljni instrument identifikacije interne i eksterne poslovne okoline. Ciljana publika su budući poduzetnici kojima nedostaju znanje i vještine za samostalnu izradu poslovnog plana, kao i postojeći poduzetnici koji žele nadograditi znanja iz područja analize poslovnog okruženja.
Business Model Canvas i Roadmap - Adam Vukelić
ponedjeljak, 07. ožujka 2022.
Kroz radionicu o platnu poslovnog modela Business Model Canvas (BMC) polaznicima će se približiti ovaj menadžerski alat koji služi testiranju poduzetničkog pothvata ili testiranju rizika uvođenja novog proizvoda u postojeće poslovanje. BMC je naročito prikladan kod uvođenja inovacija, te promjene strategije, brenda, načina distribucije i drugih poslovnih elemenata. Ciljne grupe su budući i postojeći poduzetnici koji žele jasnije i kvalitetnije razumjeti analizu poduzetničkog ekosustava.
Pravno-organizacijski oblici poslovanja - Lotar Bengin
utorak, 08. ožujka 2022.
Predavanje obuhvaća prezentaciju mogućnosti odabira pravno-organizacijskog oblika za poslovanje. Polaznicima radionice bit će predstavljeni osnovni pravno-organizacijski oblici koji se koriste u svakodnevnom poslovanju. Predstavit će se prednosti i nedostaci društva s ograničenom odgovornošću (d.o.o. i j.d.o.o.) i obrta (i paušalnih obrta). Pored toga, obrazložit će se i procedura osnivanja d.o.o. te otvaranja obrta. Za kraj, objasnit će se bitni faktori koje treba uzeti u obzir prilikom odabira pravno-organizacijskog oblika za poslovanje. Ovo predavanje prvenstveno je namijenjeno budućim poduzetnicima koji se još nisu odlučili na koji će način poslovati, a može biti i od koristi postojećim poduzetnicima koji žele proširiti svoje znanje.
Pravni aspekt poduzetništva - Nikola Pranjić
srijeda, 09. ožujka 2022.
Ovo će predavanje približiti pravne teme koje uključuju radno pravo, trgovačke ugovore u teoriji i praksi, statusni oblik obavljanja poslovne djelatnosti (regulativa i praksa), te pravo tržišnog natjecanja i zaštitu potrošača. Predavanje je namijenjeno postojećim poduzetnicima (malim i srednjim) koji žele steći znanja vezana za svakodnevne pravne izazove u poslovanju. Isto tako, predavanje je usmjereno i na buduće poduzetnike kojima bi navedene pravne teme mogle biti od značaja za poslovanje.
Tržišno pozicioniranje poduzetnika - Aleks Buvač
četvrtak, 10. ožujka 2022.
Pozicioniranje na tržištu je 'položaj' kojeg proizvod ili usluga određene tvrtke zauzima u svijesti i podsvijesti potrošača. Referentna točka za tržišno pozicioniranje su uvijek konkurenti, tj. tvrtke koje se bave sličnim ili istim proizvodima i uslugama. Predavanje je namijenjeno za sve postojeće poduzetnike, kao i one koji to žele postati. Od ključne je važnosti da se vrši svakodnevna evaluacija tržišne pozicije tvrtke i promišljanje je li ona ispravna, pogrešna te na koji način može biti bolja.
Održivi (strateški) razvoj poslovanja - Dean Cimera
ponedjeljak, 14. ožujka 2022.
Održivi (strateški) razvoj nije stanje nego proces koji nikada ne završava. Kako u stabilnim, tako i u nestabilnim vremenima treba voditi brigu od strateškom i financijskom planiranju kako bi mogli utjecati na unutarnje i vanjske promjene u poduzetničkoj okolini koje mogu naštetiti razvoju poduzeća. Predavanje se također dotiče digitalizacije, odnosno digitalne tranzicije poslovanja koja je danas u globalnom fokusu, a prvenstveno je interesantno postojećim poduzetnicima koji će kroz teoriju i primjere shvatiti važnost planiranja razvoja i unaprjeđenja poslovanja koje se temelji na strateškim odlukama. Naravno, tema je otvorena i za buduće poduzetnike kojima bi ove informacije mogle 'otvoriti' nove kanale poduzetničkog promišljanja.
Drugi modul
Digitalni marketing za početnike - Tomislav Lukić
srijeda, 16. ožujka 2022.
Jedno od najčešćih pitanja/problema poduzetnika početnika je akvizicija novih potencijalnih klijenata. Iako je svrha marketinga puna šira, često je fokus upravo na ovome. S dovoljno volje i znanja svatko s osnovnim računalnim vještinama može savladati osnove digitalnog marketinga i dati si prednost na vrlo konkurentnom tržištu. U ovom predavanju pokrit će se nekoliko kanala digitalnog marketinga čiji omjer truda/uloženog daje najveći povrat. Konkretno – pružit će se osnove za marketing na društvenim mrežama (Facebook, Instagram), plaćene oglase na društvenim mrežama (Facebook, Instagram), email marketing, SEO, plaćene Google oglase i Google My Business račun. Dotaknut će se i važnost analitike i praćenja rezultata digitalnih kampanja.
Izrada jednostavne web stranice - Tomislav Lukić
utorak, 22. ožujka 2022.
Radionica je prilagođena osobama koje imaju osnovno znanje rada na računalu i minimalno tehničko iskustvo u sferi IT. U današnjem svijetu, osobito uzimajući u obzir okolnosti u kojima živimo zadnjih godinu dana, online prisustvo je uistinu minimum za svako poslovanje. S napretkom tehnologije i malo znanja svatko si može kreirati osnovnu web stranicu kako bi se promovirao, prezentirao svoj posao i prikupljao upite online. Čak i ako odlučite prepustiti izradu web stranice profesionalcu, dobro je znati osnove kako biste bili upoznati s terminologijom i cjenovnim razredima ovih usluga. U ovom predavanju obradit će se pojmovi kao što su domena, web hosting i web stranica, a polaznici će saznati kako i gdje ih zakupiti. Pored toga, odgovorit ćemo na pitanja što je WordPress i kako ga postaviti. Kao krajnji rezultat polaznici će, zajedno s predavačem, napraviti pravu funkcionalnu web stranicu. Sa stečenim znanjem i tekstualnim člankom koji će biti dostupan po završetku radionice, sudionici će u vlastitom aranžmanu moći napraviti svoju osnovnu web stranicu.
Osnove osmišljavanje imena i vizualnog identiteta - Nela Dunato
srijeda, 23. ožujka 2022.
Ime i vizualni identitet tvrtke ili proizvoda značajno utječu na prvi dojam koji publika i potencijalni kupci imaju o njima. Dobro dizajnirana marketinška komunikacija i ambalaža ulijevaju osjećaj povjerenja i podižu percepciju kvalitete te su nerijetko odlučujući faktor zašto netko odabere određeni proizvod umjesto konkurentskih proizvoda. Osmišljavanje imena (naming) i dizajn vizualnog identiteta zahtjevni su procesi za koje se stručnjaci godinama specijaliziraju, no na ovom će se predavanju proći kroz osnove kako bi se svi što bolje pripremili za uspješnu prezentaciju svoje poslovne ideje na tržištu.
Prezentacija - Luka Krejči
ponedjeljak, 28. ožujka 2022.
Uspješne prezentacije ne događaju se slučajno niti se vrhunski prezenteri rađaju i jednostavno improviziraju. Recepti za uspješnu prezentaciju su poznati i uglavnom jednostavni. Ono što nije jednostavno je njihova implementacija te odabir pravog recepta u pravoj prigodi. Na ovoj radionici nećete saznati koji je najbolji font, koje boje su 'in' ove godine ili koje su najbolje funkcije PowerPoint-a. Saznat ćete koji su ključni elementi pristupa i procesa rada prezentaciji kako bi ona bila jasna, sažeta, razumljiva i uvjerljiva.
Monetizacija i prodaja za početnike - Jan Varljen
četvrtak, 31. ožujka 2022.
Jedna od najčešćih pogrešaka u procesu razvoja proizvoda/usluge kod poduzetnika početnika je razmišljanje da prodaja dolazi na kraju, kada već imamo proizvod/uslugu. Pitanja poput 'koliko će to koštati?', 'tko će to kupiti?', 'kako će se to prodavati?' i 'isplatili se nama to u konačnici i kada?' su pitanja za koja treba smisliti odgovore puno ranije nego se to inače radi, idealno u samom početku razvoja ideje. U ovom predavanju objasnit će se i razjasniti pojmovi/teme kao što su monetizacija, razlike između B2B i B2C prodaje, price ancoring, inbound vs outbound prodaja, konverzijske metrike, sales funnel i mnoge druge.
Životni ciklus proizvoda - Luka Filipan
utorak, 05. travnja 2022.
Definiranje novog proizvoda je jako zahtjevno, ali i jako nagrađujuće iskustvo. Ovo predavanje bavi se temama koje se odnose na cijeli životni ciklus proizvoda, od inicijalnog postavljanja temelja do kontinuiranog praćenja rezultata i optimizacije. Kroz predavanje predstavit će se tehnike i alati kojima se od hrpe ideja može napraviti održiv i koristan proizvod, koji će kupcima stvoriti vrijednost. Pokazat će se kako funkcionira korisničko putovanje i kako optimizirati razvoj proizvoda da se minimiziraju rizici i stvori uspješna vizija i strategija, te kako pratiti proizvod kroz vrijeme i prilagoditi tržištu koje se mijenja.
Kako se prijaviti?
Prijave se primaju na startup@rijeka.hr ili 051 209 940 (radnim danom od 8 do 16 sati) najkasnije dva dana prije početka pojedine radionice po vlastitom izboru. U prijavi je potrebno istaknuti: ime i prezime, adresu, broj telefona i naziv radionice ili radionica za koju/koje se vrši prijava. Sukladno važećim epidemiološkim mjerama broj sudionika po pojedinoj radionici ograničen je na 50. Za sudjelovanje nije potrebna Covid potvrda. Sudionici su dužni pridržavati se epidemioloških mjera za zatvorene prostore – nošenje maski, razmak između sudionika te dezinfekcija ruku.