MARATONOM STUDENTSKIH PREZENTACIJA ZAVRŠIO JOŠ JEDAN BRANDBOOSTER

Što je teorija ako je nemaš priliku primijeniti u praksi? Upravo je to ideja vodilja zajedničkog projekta Startup inkubatora i Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci kojeg smo nazvali BrandBooster i koji je ove akademske godine doživio svoje sedmo izdanje. Prije par mjeseci studenti Ekonomskog fakulteta, koji sudjeluju na kolegiju Upravljanje markama, posjetili su Startup inkubator kako bi od naših aktualnih startup timova dobili potrebne informacije i inpute o njihovim poduzetničkim idejama. Zadatak nije bio jednostavan, a najkraće bi se mogao sažeti u rečenici “kako oživjeti marku“. Svaki od naših sedam timova – Kidlytic, Leptiri svijeta, Kvarner Experiences, Mini obiteljski kamp, Shroomara: kreativni studio, Tonkine fritule i NAKS keramika i dizajn 'dobio' je svoj studentski tim, koji je u sklopu seminarske nastave imenovanog kolegija analizirao brend i predložio njegov razvoj. Naravno, istraživanja i analize koja su studenti provodili bila su strukturirana, vođena stručnim uputama i pod mentorstvom asistentice Nine Grgurić Čop. Uz samostalan rad, za uspješni ishod istraživanja bila je presudna i dobra komunikacija između studentskih i startup timova, a konačni rezultat prezentiran je prošlog tjedna u RiHubu, gdje su se okupili svi sudionici BrandBoostera.

Startup timovi na samom su početku razvoja svoje poslovne ideje, pa tako i marke, stoga je studentima ovaj rad predstavljao veliki, ali i pozitivni izazov. U studentskim prezentacijama startupovci su mogli  vidjeti i čuti prijedloge za razvoj identiteta marke, njenog pozicioniranja u svijesti potrošača, kojim ciljnim tržištima treba gravitirati, zatim prijedloge vizualnog identiteta, ambalaže te marketing miksa. Ukratko – predstavljen im je jedan cjelovit album razvoja marke temeljen na spoznajama i analizama do kojih su studenti došli primarnim i sekundarnim istraživanjima te izravnom suradnjom sa startup timovima.

Kakvi su dojmovi nakon svega? Evo što je izjavila studentica Tamara Kostanjevec, koja je zajedno sa svojim kolegama istraživala potencijal marke Tonkine fritule.

“Rad na stvarnom projektu sa startup timom bilo je iznimno korisno iskustvo koje je unaprijedilo naša znanje i vještine. Kroz definiranje ciljnih skupina, istraživanje tržišta i prilagodbu ideja, naučili smo kreativno rješavati probleme i reagirati na povratne informacije. Projekt nas je motivirao na samostalnost u donošenju odluka i istaknuo važnost timske komunikacije. Uz podršku naše mentorice Nine Grgurić Čop stekli smo bolji uvid u poslovne procese i izazove stvarnog tržišta. Posebno smo unaprijedili komunikacijske i prezentacijske vještine te prilagodbu ideja potrebama klijenta. Ovakva nastava povećala je naš interes za marketingom jer smo doživjeli njegovu praktičnu primjenu. Rad u timu nas je učio koordinaciji i povjerenju, a izazovi su nas izvukli iz zone komfora. Ovo iskustvo spojilo je teoriju i praksu na način koji klasična nastava ne može pružiti. Smatram da su ovakvi projekti ključni za profesionalni razvoj i pripremu za buduću karijeru. U konačnici, bio je to izazovan, ali iznimno poučan i inspirativan doživljaj.“

Kako su se studentski timovi nosili s izazovima, pitali smo Ninu Grgurić Čop, asistenticu na kolegiju Upravljanje markama i mentoricu studentskih timova.

“Ovogodišnji BrandBooster bio je poseban zbog organizacijskih izazova - skraćenog vremena provedbe i čestih promjena u rasporedu. Studenti treće godine preddiplomskog studija nemaju se prilike susresti s takvim situacijama jer su kroz nastavu uglavnom vođeni jasnom strukturom i očekivanjima. Ovo im je definitivno veliki izlazak iz zone komfora, no bez obzira na to, dobro su se snašli i vjerujem sami sebe iznenadili time što su sposobni napraviti. Nakon ovog intenzivnog razdoblja naučili su puno, uspostavili lijep poslovni odnos sa polaznicima programa Startup inkubatora i dobili samopouzdanje za nastavak studiranja ili izlazak na tržište rada.“

Marija Radman iz tima 'Shroomara: kreativni studio' prenosi svoje utiske s BrandBoostera.

“Suradnja sa studenticama bila je izuzetno ugodna i korisna. Stručno su pristupile temi, a prepreke su rješavale učinkovito. Njihove ideje i alati donijeli su mi novu perspektivu za marketing, koju ću uvažiti u budućem radu.“

Antonia Mikac iz tima 'Tonkine fritule' ne skriva oduševljenje ovom akcijom.

“Hvala studenticama Alisi, Miji, Lari i Tamari na super suradnji i predstavljaju našeg brenda. Najviše nam se svidjelo kako su nas vidjele te kako su izvršile istraživanje o cijeni naših porcija. Odličan je i prijedlog promocije oko povezivanje sa studentima, a posebno foodtruck.“

Iduće akademske godine ulazimo u osmo izdanje BrandBoostera u kojem je do sada sudjelovalo gotovo 300 studenata Ekonomskog fakulteta.